سفارش تبلیغ
صبا ویژن
kermanfiledl
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 215727
کل یادداشتها ها : 2005

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 96/6/10 ساعت 3:16 ص توسط سعید


کودکیاری ( نگهداری کودک ) 10 ص
دسته بندی روانشناسی و روانپزشکی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
کودکیاری ( نگهداری کودک ) 10 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 1079
کاربر

مراقبت ازکودک سالم در منزل:

نیازهای کودک تدریجاً برحسب مراحل مختلف رشد تغییرشکل میابدودراین تغییر والدین ویاپرستارکودک نقش اصلی واساسی رادارند.امروزمادران جوان خیلی بیشترازمادران خود تجربه دارند ومسائل بهداشتی را مراعات میکنند زیرا خوشبختانه باتربیت پزشکان پرستارهاوباتأسیس مراکزبهداشتی،بهداشت کشوربه سرعت روبه پیشرفت است.

دربیشترمراکز بهداشتی،دربیمارستانها حتی درمطب پزشکان وکتابخانه ها نشریه های بهداشتی بطور رایگان دراختیارعموم گذارده شده تامطالعه کرده ودستورهای بهداشتی را رعایت کنند.

با توصیه های پزشک خانواده تااندازه ای مادرمی تواند به نشانی های اولیه بعضی ا ز بیماری ها آشنائی پیدا کرده ودرنتیجه زودترمی تواندبه درمان به موقع کودک خودکمک نماید.

قبل ازاینکه کودکیاریاپرستارکودک مسئولیت مراقبت ازکودک راقبول کندبایداطلاعاتی درباره ی سن کودک وخانواده بدست آورد.بنابراین لازم است که مراحل رشد کودک






نوشته شده در تاریخ 96/6/10 ساعت 3:16 ص توسط سعید


کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی 9 ص
دسته بندی روانشناسی و روانپزشکی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی  9 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 1079
کاربر

کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی

 






نوشته شده در تاریخ 96/6/10 ساعت 3:15 ص توسط سعید


کجا و چه وقت نمی‌آموزیم؟ 94 ص
دسته بندی روانشناسی و روانپزشکی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94
کجا و چه وقت نمی‌آموزیم؟  94 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 1079
کاربر

کجا و چه وقت نمی‌آموزیم؟

نظر به اینکه همه ما موجوداتی یگانه و منحصر بفردیم، ضعیف‌ترین موضع یادگیری در هر یک از ما متفاوت است. برای مثال بعضی افراد صبحها، برخی در آخر شب و شماری‌بدون صرف چند گالن قهوه نمی‌توانند با سیستم یادگیری ذهن ارتباط موثری برقرار کنند. همچنین بسیارند کسانی که در محیط خشک و محدود کلاس نمی‌توانند ذهن را برای یادگیری متمرکز کنند؛ زیرا کلاس درس تصویر بزرگ و ناهنجاری از مدرسه‌را بر ذهن آنان تحمیل می‌کند. ماحصل کلام آنکه، ذهن شما در مکانها و اوقات خاصی در بدترین موضع یادگیری قرار می‌گیرد. قبل از هر چیز بهتر است به عوامل موثر‌در این‌زمینه اشاره کرده و آنگاه تدابیری را برای ریشه کن کردن آنها بیندیشیم.

برای مثال من می‌دانم که پس از صرف غذای فراوان و مفصل نمی‌توان مطالب را خوب به خاطر سپارم. احساس سنگینی، سستی و رخوت وجودم را فرا گرفته و مدام چرت می‌زنم. همچنین می‌دانم که اگر برای مدت طولانی در جایی بنشینم از راندمان یادگیری من به شدت کاسته می‌شود. از این رو هر ده یا بیست دقیقه‌ای از جای خود برخاسته و به این سو و آن سو حرکت می‌کنم. همچنین می‌دانم که اگر به مدت زیادی به صفحه کامپیوتر نگاه کنم، چشمانم خسته می‌شوند، به همین دلیل گاه به طور عمد به سویی دیگر نگریسته و توانایی بینایی خود را قوت می‌بخشم. مثالهای فوق مربوط به نامطلوب‌ترین شرایط پردازش اطلاعات در ذهن من است. حال شما بگویید که فرآیند یادگیری ذهنتان در چه شرایطی به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

مکانها و اشیاء

یکی از مراجعینم روزی با نومیدی گفت که از آموختن زبان فرانسه عاجز است. او فرد با استعدادی بود و از حل و فصل مسائل شاق و دشوار به خوبی بر می‌آمد. بنابراین عدم یادگیری او ناشی از ضعف هوش و استعداد نبود. ما پس از کند و کاو فراوان دریافتیم که ذهن او روزهای سخت درس و مدرسه را با بوی گچ پیوند داده است. در نتیجه بعدها هرگاه بوی گچ به مشامش می‌رسید، روزهای شاق مدرسه در ذهنش‌تداعی می‌شد و در نتیجه سیستم یادگیری ذهنش، مسدود می‌گردید. او تصاویر کاملا متفاوتی‌از محیط کار و کلاس درس‌بر ذهن داشت. مقایسه این تصاویر نمایانگر آن بود که وقتی او به کارش می‌اندیشد و خاطره‌های فوق العاده دلپذیری را به خاطر می‌آورد، تصاویر بزرگ، روشن، رنگی و پر احساسی از او در دیدگان مغزش نمایان می‌شود، اما هرگاه ذهنش متوجه کلاس درس می‌گردد. تصاویر سیاه و سفید و چروکیده او در مقیاسی بسیار کوچکتر از همکلاسیهایش، بر ذهنش نقش می‌بندد. او به توصیه من تصاویر بزرگ، رنگی و پر احساس کارش را با تصاویر کلاس درس فرانسه درهم آمیخت. به این ترتیب این احساس ناگوار جایش را به احساس مطلوبی که او‌در محیط کارش از آن برخوردار بود، داد. او نخست از نقش مزاحم و مداخله‌گر تصاویر ذهنی منفی بی خبر بود؛ اما پس از آنکه پاسخ معضل خود را یافت و دانست یادگیری حالتی ذهنی است، دستورهای لازم را به ذهن سپرد و سیستم یادگیری بی تلاش خود را از آشفتگی رهانید.






نوشته شده در تاریخ 96/6/10 ساعت 3:14 ص توسط سعید


کودکان تیزهوش
دسته بندی روانشناسی و روانپزشکی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
کودکان تیزهوش

فروشنده فایل

کد کاربری 1079
کاربر

کودکان تیزهوش

تعریف هوش  

هوش یکی از جذابترین و جالب توجه ترین نیروهای روانی است






نوشته شده در تاریخ 96/6/10 ساعت 3:14 ص توسط سعید


گروه اجتماعی 19 ص
دسته بندی روانشناسی و روانپزشکی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
گروه اجتماعی 19 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 1079
کاربر

گروه اجتماعی

منظور از گروه اجتماعی مجموعه ای از افراد است که روابط قوی و نسبتاً پایداری باهم داشته , در بعضی از عقاید و احساسات باهم شریک بوده دارای کنش اجتماعی بوده و هدف یا هدفهای مشترکی را دنبال نمایند.

از گروه اجتماعی تعاریف مختلفی عرضه گردیده است که در غالب آنها صفات مشترکی از قبیل کنش اجتماعی , روابط درونی ,روابط پایدار یا مستمر , هدف مشترک , احساسات مشترک سازمان یافتگی و...دیده می‌شود. بنابراین با توجه به ویژگیهای فوق ابتدا می‌باید گروه اجتماعی را از پدیده اجتماعی مشابه ای که از آن تحت عناوین "شبه گروه" یا گروه "بی سازمان" یا "گروه" اتفاقی و تصادفی" یا گروه "بی شکل " نام می‌برند, متمایز نمود, زیر در ارتباط با این مفاهیم , صفات اصلی گروه واقعی در میان افراد تشکیل دهنده آنها دیده نمی‌شود. در "شبه گروه" تعداد و دارا بودن لااقل یک خصوصیت مشترک مطرح است و به هیچ وجه وجود ارتباط پیوند رسمی یا غیر رسمی در میان افراد مطرح نیست بعنوان مثال عده‌ای که پیاده رو یک خیابان را طی می‌کند گر چه دارای جهت مشترکی نیز باشند, یک گروه آماری یا "تجمع " را بوجود می‌آورند در این حالت نه نیروی پیوند بخش و نه روابط پایدار ب اگر درجه همبستگی و پیوند افراد دارای ویژگیهایی شود که در تعریف گروه اجتماعی از آن سخن به میان آمد. یعنی آنکه بین افراد روابط پایدار یا نسبتاً پایداری مبتنی بر هدف یا هدفهای معین و احساسات و عواطف مشترک بوجود آید و دارای کنش متقابل گروهی شوند, ما در برابر خود یک گروه اجتماعی حقیقی خواهیم یافت . انجمنها , سازمانها و احزاب از جمله گروههای اجتماعی محسوب می‌شوند و نه شبه گروه . در هر یک از انجمنها , موسسات اجتماعی و سیاسی ,ما با افرادی روبرو هستیم که دارای روابط پایدار یا نسبتاً هستند و سایر ویژگیهای گروه اجتماعی را نیز در آنها می‌یابیم.

اولین مفهومی که از ترکیب این دو لغت بوجود آمدن اصطلاح گروه اجتماعی به ذهن متبادر می‌گردد تجمع افراد بشر است , تحت عامل و یا عوامل مشخص که موجب همکاری آنها با همدیگر می‌گردد.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ